✓ Fri frakt över 499 kr ✓ Ny kund? Få 10% rabatt: C-137

Vanliga frågor

Våra två vanligaste frågor

När får jag min beställning?
Behandlingen av din beställning, tillverkningen av produkterna och leveransen (fri frakt) handlar om en fördröjning om 10 till 20 arbetsdagar maximalt. Vi gör allt för att få din beställning så fort som möjligt utan att kompromissa kvaliteten på våra varor.

Hur kan jag spåra mitt paket?
Du ska ha fått ett mail med ditt kollinummer i samband med att paketet skickades. Med hjälp av det kan du spåra paketet och se när det kan hämtas.

Du kan spåra ditt paket här. Innehåller din beställning flera föremål, är det möjligt att de skickas i separata paket, beroende på tillgängligheten i våra lager.

Leverans och Beställning

Min order är inte komplett
Om din beställning innehåller flera föremål, är det möjligt att de skickas i separata paket, beroende på tillgängligheten i våra lager och fraktlager. Oroa dig inte, ditt paket är på väg.

Hur vet jag om min beställning gick igenom?
När din beställning har gått igenom skickas en orderbekräftelse till den mejladress som du angav i din beställning. Har du inte erhållit en orderbekräftelse inom 24 timmar efter att din beställning genomförts, vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. 

Glöm inte att titta i din skräppost.

Rabattkoder?
Det går endast att nyttja en rabattkod per köptillfälle. Rabattkoder gäller inte på REA-varor eller kampanjer. Din rabattkod kan du enkelt lägga till i kassan.

Jag fick inte min beställning

Ett problem med med din leverans? Paketet förlorat, trasigt eller förstört?

Med våra säkra leveranser hanterar Rick And Morty Butiken tvister för dig. Vår kunds tillfredsställelse är alltid vår prioritet. Vi tar det fulla ansvaret genom att omedelbart returnera ett nytt paket på vår bekostnad.

Tveka inte att kontakta oss via e-post på info@rickandmorty.se. Vårt team kommer att göra sitt yttersta för att uppfylla dina förväntningar.

Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?
Paketet ligger kvar i 14 dagar från det att det kom fram.

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

Varubrev:
För beställningar som har en låg vikt och volym kan leveranssätt Varubrev användas. Detta leveranssätt är ej tillgängligt vid större beställningar eller vid högre varuvärden. Varubrev levereras direkt till din adress.

Paket till ombud: För beställningar till paketombud använder vi Postnord MyPack Collect. När din beställning har anlänt till Postnords utlämningsställe skickas en avisering till dig. Avisering sker via sms eller brev.

Annullering & Retur

Kan jag ändra min lagda order?
Ja, så länge inte ordern har fått statusen "Pågående"

Kan jag avbryta min beställning?
Det är möjligt att avbeställa hela sin beställning. Om beställningen redan är under förberedelse kommer avbokningsavgiften att vara 40% av köpbeloppet.

Tveka inte att kontakta oss via e-post på info@rickandmorty.se, vårt team kommer att göra sitt yttersta för att möta dina behov!

Jag vill reklamera en artikel
Vi kan endast godkänna reklamation av vara vid bevisad produktdefekt. 

Våra produkter genomgår strikta kvalitetskontroller före varje leverans. Om dina produkter har tillverkningsfel, skicka oss en bild av produkten i fråga (i originalförpackningen om möjligt) till info@rickandmorty.se tillsammans med ditt beställningsnummer. För att vara berättigad till retur måste ditt föremål vara oanvänt och i samma skick som du fick det.

Mina kläder är för små
Alla våra plagg åtföljs av en storleksguide för att undvika våra kunder råkar ut för denna typ av besvär. Vårt team har mätt varje artikel och lagt till passforms-råd i varje beskrivning beroende på hur plagget är i storleken. Köparen tar fullt ansvar för om produkterna är för små / stora. Ändå vet vi att köpa ett sådant objekt kan orsaka stor frustration.

Tveka inte att kontakta vår kundsupport på info@rickandmorty.se, vi kommer att göra vårt bästa för att tillfredsställa dig. Berätta för oss varför du inte är nöjd, så hittar vi tillsammans den lösning som passar dig bäst. (genom att erbjuda möjlig ersättning till exempel). Vid retur står kunden själv för returfrakten.

Garantivillkor
Garantin gäller i 1 år från inköpsdatum. Garantin täcker eventuella tillverkningsfel på produkten vilket omfattar passform, bindemedel och sömmar. Denna garanti täcker enbart själva produkten.

Om ett garantiärende uppstår kontakta oss via vår kundtjänst och ange adress, ordernummer och en detaljerad beskrivning av ärendet. Bifoga även bilder som visar problemet så kan vi snabbare göra en bedömning av ditt ärende. Om din produkt omfattas av vår garanti berättigar det kunden till en motsvarande produkt. 

Observera att ersättning inte kommer att ske i de fall då produkten inte omfattas av vår garanti. 

Garantin täcker inte

Garantin från Rick And Morty Butiken täcker inte: 

· Fel eller skador som orsakats av felaktig användning/slarv (slag, bucklor, krosskador, tappade produkter etc.) eller olyckor. 

· Estetiska förändringar, defekter och skador som sker under normalt slitage och åldrande (mindre repor, slitage, formförändring eller flagnande färg etc.).

· Defekter och skador på grund av förlust, stöld, brand, vatten, naturkatastrof, extrem kyla eller extrem värme. 

· Underlåtenhet att följa skötselråd kan ogiltigförklara garantin. 

· Garantin täcker enbart själva produkten.

Säkerhet

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Din säkerhet, vår prioritet: Vår webbplats erbjuder endast säkra och garanterade betalningsmetoder utan fara.

Vi accepterar:

Kreditkort

Betalkort

Våra online betalningstjänster:

Apple Pay

Paypal*

* Paypal - Som ett bankinstitut i Europeiska unionen erbjuder PayPal dig mer än 10 års erfarenhet av säkra onlinebetalningar. Det är enkelt, snabbt, gratis och erkänt världen över för sin effektivitet.

Din bankinformation eller din kreditkortsinformation kommer inte att meddelas oss. Alla betalningar är skyddade i vår 128-bitars SSL-krypterade betalningsprocessor. Vi accepterar inte checkar för tillfället.

Är min betalningsinformation i säkerhet?
Ja. Det "HTTPS" som finns i webbadresserna i vår butik vittnar om kvaliteten på våra tjänster. HTTPS är varianten av "http" som säkras genom användning av SSL / TLS-protokoll. HTTPS används för att skydda finansiella transaktioner från handelsplatser. Som e-handlare är vi medvetna om att användningen av SSL idag har blivit oumbärligt. Det är det bästa sättet idag att skydda personlig data och skydda sig mot hackare eller identitetsstöld.

Visuellt representeras SSL-certifikatet av ett hänglås som visas i webbläsarens webbadress. Den representeras även av ett "S" som betyder "säker" och som läggs till i "http" -protokollet på webbplatsen i adressfältet.

Andra frågor 

Hur kan jag beställa en produkt?
Du väljer önskad produkt
Klicka på "lägg till i varukorgen"
Klicka på kundvagns-ikonen längst upp till höger ("din varukorg") för att slutföra din beställning.

Vi erbjuder också möjligheten att skapa en kundprofil hos oss för att göra köpprocessen ännu enklare. Med kundprofilen kan du också smidigt hålla koll på din orderhistorik.

Kan jag använda min rabattkod på redan nedsatta varor?
Nej. Förutom i undantagsfall accepterar vi detta. Endast en giltig rabattkod per lagd order accepteras.

Jag mottog en importavgift
Rick And Morty Butiken skickar sina produkter över hela Sverige fraktfritt vid ordervärden över 499 SEK. Emellertid är köparen ansvarig för eventuella importavgifter som kan förekomma då vi inte har vårt lager inom EU. Vi tar inget ansvar för uppkomna deklarations/tull avgifter vid import.