Fri frakt över 499 kr | 10% Nykundsrabatt Kod: C-137

'Rick And Morty' invaderas av Pringles i ny reklamfilm

Nyheter -

'Rick And Morty' invaderas av Pringles i ny reklamfilm

läsning - ord

För miljontals fotbollsfans handlar NFL: s Super Bowl om att se två fantastiska lag kämpa för odödlighet för sporten och bli den ultimata mästaren. Men för alla andra är dagen bara en ursäkt till att umgås med vänner, äta för mycket mat och titta på några mycket dyra reklamfilmer. Dessvärre kommer många av dessa reklamfilmer att göra dig besviken. Men i år vet vi åtminstone en som inte kommer att göra dig besviken. Allas favoritfarfar och barnbarnsduo i det oändliga universumet kommer att visas i en ny Pringles-reklam. Och det är definitivt en reklam, oavsett hur mycket som Rick and Morty vill låtsas som att det inte är det.


Pringles har släppt sin reklam för årets Super Bowl. Du kan förvänta dig att se den på allas "best of" listor på måndag, eftersom det inte bara är en grym reklamfilm. Den fungerar också utmärkt som sitt eget Rick and Morty miniavsnitt.

Det börjar med att Rick och Summer i sitt eget universum tittar på en Pringles-reklamfilm om att "stapla" olika smaksatta chips för att få fram nya smaker. Det leder till ett roligt meta-skämt om hur företaget betalar mycket mindre än du förväntar dig för att vara med i en Pringles reklamfilm. En ovanligt glad, snabbtalande Morty avbryter dem abrupt. Han bär på massor av olika Pringles-rör som han sedan använder för att sätta ihop sin egen smakkombination.

Men han lyckas inte lura Rick, som inser att någonting är fel på Morty. "Ta honom!" Skriker han när han tacklar ner sitt barnbarn. Vi lär oss sedan att Morty bara är en programmerad robot och Rick och Summer är fångade i en reklamfilm. Rick upptäcker ett Pringles-tecken gömt bakom tapeten. "De måste ha tagit oss i sömnen," skriker Rick till sitt barnbarn, "De varnade mig för att detta skulle hända och jag lyssnade inte!" Men då är det för sent, eftersom en armé av Pringles ätandes Morty-bots övermannar dem båda.

Tja, du vet, låter som en ganska normal dag i Smith-huset.

Men Rick borde ha sett detta komma. Bokstavligen. Pringles släppte tidigare en kort teaser för den här reklamfilmen. Den innehöll ett klassrum fullt av Morty-bots som lärde sig allt om att stapla sina smaker.


Detta är dock inte första gången som Rick and Morty har (sålt ut sig själva) kommit överens om att göra en reklam. Tidigare tvingade Rick en sovande Morty att vara i med i annonser för både Burger King och Old Spice. (På något konstigt sätt har båda dessa annonser officiellt tagits ner från internet. Du kommer (enkelt) hitta dem på egen hand.)

Den här gången föll dock bördan på Rick. Han är den som drivs in i en reklam han inte vill ha någon del av. Eller så påstår han iallafall. Pringles har också tillkännagett sina nya chips med ”Pickle Rick” smak. De chipsen lanseras idag i samband med premiären av Super Bowl.

Rick verkar ha en ganska mysig relation till det företag som han förmodligen inte gick med på att göra reklam för.

 


// Redaktionen

Kontakta oss på: redaktionen@rickandmorty.se om det är något särskilt du vill att vi ska skriva om.


Lämna kommentar

Observera att kommentarer måste godkännas innan de publiceras

Nyhetsbrev

Vill du få uppdateringar från Rick And Morty Bloggen? Registrera dig nedan för att få vårt nyhetsbrev.